7 bizonyított tény, hogy a matcha egészségesebbé tesz

2020.04.12 20:13
7 bizonyított tény, hogy a matcha egészségesebbé tesz

Számos kutatás kimutatta, hogy a matcha teában található összetevők rengeteg jelentős egészségügyi hatással bírnak, ezeket szedtük most össze!

Többek között védik a májat és a szívet, segítenek a szellemi frissesség megőrzésében és még a fogyásban is. Íme 7 tudományosan bizonyított hatás!

Miért ilyen különleges a matcha tea? Hogyan készül? Honnan ered? Olvass el róla mindent ITT.

1. MAGAS ANTIOXIDÁNSTARTALOM

Mivel porrá őrölve elfogyasztjuk a teljes tealevelet, a jótékony hatások 100%-a érvényesül, míg a hagyományos teázás során ez mindössze 10%-a. Ezáltal a matcha tea 1gr-ja 137-szer több antioxidánst tartalmaz a hagyományos zöld teáénál. 

Az antioxidánsok szervezetünk létfontosságú alkotóelemei, melyekkel harcol a szabadgyökök ellen - ezek olyan sejtkárosító atomok, amik felelősek a rákos megbetegedések, az öregedési folyamatokért, a bőr károsodásáért és az immunrendszer gyengüléséért. Közismert antioxidánsok az A-, a C-, és az E-vitamin, a béta-karotin, a flavonoidok, az izoflavonoidok, a fenolsavak, a szelén, vagy a Q10 molekula.

2. MÁJVÉDŐ HATÁSÚ

A máj fontos szerepet játszik a szervezet méregtelenítésében és a tápanyagok feldolgozásában, a matcha pedig több kutatás szerint is segít, hogy ez a fontos szerv egészséges maradjon. A rendszeres matchafogyasztás tehát csökkenti a májbetegségek kialakulásának esélyét.

3. A SZELLEMI FRISSESSÉG MEGŐRZÉSE

Egy kutatás szerint a matcha rendszeres fogyasztása javítja a koncentrációt, a reakcióidőt és a memóriát. Idős embereknél javíthat a kognitív funkciók állapotán. Koncentráltabban tartalmaz koffeint, mint a zöld tea, ezért jobban is élénkít. A matchában L-theanin is található, amely éberebbé tesz és mivel hatására a koffein lassabban szabadul fel a szervezetben, hosszabb időn át segít egyenletesen tartani az energiaszintet, valamint csökkenti a stressz agyra gyakorolt káros hatásait.

Kapcsolódó cikk: Nehezen tudsz koncentrálni? Ezért a matcha a megoldás! 

 

4. HASZNOS A RÁKMEGELŐZÉSBEN

A matchában számos olyan anyag található, amely segíthet meggátolni a rákbetegségek kialakulását, továbbá a rákos sejtek szaporodását (a nagyon magas EGCG tartalmának köszönhetően). Kutatások szerint különösen a mellrák, a prosztatarák, a bőrrák, a tüdőrák és a májrák esetében lehet hatásos.

Kapcsolódó cikk: Így segíthet a matcha a rákos megbetegedések megelőzésében

 

5. VÉDI A SZÍVET

A szív- és érrendszeri megbetegedések a vezető halálokok között találhatóak világszerte. A matcha rendszeres fogyasztása segíthet csökkenteni a koleszterinszintet, egyben enyhíti a szívbetegségek és a stroke kialakulásának kockázatát is - különösen egészséges táplálkozással kombinálva.

Kapcsolódó cikk: Hogyan képes csökkenteni a matcha tea a magas koleszterinszintet és a vérnyomást

6. SEGÍTHET A FOGYÁSBAN

A matcha az anyagcsere felpörgetésében is hatékony, ezért segíthet az egészséges testsúly elérésében, illetve megtartásában. Fogyasztása természetesen nem helyettesíti a testmozgást és az egészséges táplálkozást, de nagyban felerősítheti ezek pozitív hatásait.

Kapcsolódó cikk: 3 tipp és kevesebbet mutat a mérleg

 

7. KÖNNYŰ ELKÉSZÍTENI ÉS NAGYON FINOM! 

Kihasználni ezt a rengeteg egészségre gyakorolt fantaszikus hatását a matcha teának egyáltalán nem bonyolult - és ráadásul nagyon finom is! Könnyen beilleszthető a mindennapi étkezésünkbe egy kis extra lendületért. 

Elkészítheted a tradícionális módon kétféle változatban is az ízlésednek megfelelően, de ha kreatívkodni szeretnél, rengeteg finomabbnál finomabb matcha latte receptet találsz, vagy akár felturbózhatod vele a smoothied, turmixod, reggelid is. Sőt, nagyon finom és különleges sütik is készíthetőek vele!

De nem kell azért túlzásba esni, már napi 1 gr matcha tea is biztosítja mindazt a rengeteg jótékony hatást, amit fent leírtunk. 

A legoptimálisabb napi 1-2 adag japán matcha tea elfogyasztása, amit megfelelő forrásból és minőségben szerzünk be. 

 

Forrás: Healthline