8 jel, hogy koffeinfüggő vagy

2020.04.13 16:16
8 jel, hogy koffeinfüggő vagy

Úgy érzed túlzásba estél a napi kávé mennyiséggel, de az energiaszinted mégis egyre rosszabb? Ismerős a helyzet... de van kiút. 

Íme 8 jel, amikkel ha tudsz azonosulni, ideje szakítanod a reggeli (2-3?) csésze kávéddal...

1. FEJFÁJÁSSAL ÉBREDSZ: Nem, nem a másnaposság az oka. Ezek már az elvonás tünetei, hogy a szervezeted nem bírja a reggeli koffein löket nélkül. 

2. ÚGY ÉRZED NEM MŰKÖDSZ NÉLKÜLE: "No coffee, no workie" a napi mantrád és minden megbeszélésre a kávés bögrédet szorongatva érkezel? Erről beszélünk! 

3. MINDEN IDEGESÍT, MELŐTT MEGISZOD AZ ELSŐ ADAGODAT: Nem szívesen állsz szóba az emberekkel az első csésze kávéd előtt? Ez már az agyad jelzése és azt mutatja, hogy szükséged van kávéra ahhoz, hogy jól érezd magad. 

4. LEVER A VÍZ, ESETLEG REMEG A KEZED: Ha úgy érzed kissé reszketsz, vagy olyan "zizi" vagy, talán túl sok koffeint vittél be a szervezetedbe.

5. DÉLUTÁN 3-RA ELFOGY AZ ÖSSZES ENERGIÁD: A délutáni "kóma" nem csak mende-monda, ekkorra tényleg elfogy a kávé hatása és sokkal rosszabb állapotba kerülsz, mint ahonnan reggel indultál.  

6. NEM ALSZOL JÓL: Éjjelente csak forgolódsz jobbra-balra?  Simán lehetséges, hogy a túl sok kávé a tettes! 

7. SZÉDÜLSZ, IZZADSZ: A túl sok koffein gátolja a vér áramlását az agyban, ami szédülést okozhat. Emellett a vércukorszintedet is felboríthatja, ami szintén hirtelen jött rosszulléttel járhat.

8. ÉG A GYOMROD: A kávé csersav tartalma miatt hatással van a gyomorsav-termelésre, ezért a túl sok kávé, vagy az éhgyomorra elfogyasztott kávé gyakori tünete az erős gyomorégés. A túlzott savtermelés mellett másik gyakori tünet a puffadás vagy egyéb emésztési zavarok is. 

 koffeinfüggőség, kávéfüggőség, válaszd helyette a matcha teát ami egészséges kávé alternatíva

HA A FELSOROLT JELENSÉGEKBŐL TÖBBET IS TAPASZTALSZ, AKKOR VALÓSZÍNŰLEG ITT AZ IDEJE EGY KICSIT VISSZAVENNI A KÁVÉ FOGYASZTÁSBÓL ÉS KERESNI VALAMI EGÉSZSÉGESEBB ALTERNATÍVÁT!

A hiretlen koffeinmegvonás azonban szintén súlyos tüneteket produkálhat, ezért fontos a fokozatosság. Mi lenne, ha a kávédat (vagy legalább a napi másodikat) matcha latte-ra cserélnéd? 

egészséges kávé alternatíva matcha latte zöld tea

1. KEVESEBB KOFFEIN, TARTÓSABB ENERGIA

Egy csésze matcha tea (1 gramm matcha porral készítve), körülbelül 35mg koffeint tartalmaz, amíg egy áltagos kávé 95mg-ot. Ráadásul az L-theanine miatt a koffein lassabban szabadul fel véráramban, így egy hirtelen energia löket helyett egész nap energikus, nyugodt, és összeszedett lehetsz.

2. JOBB KONCENTRÁCIÓ, KEVESEBB STRESSZ

Különleges hatóanyaga az L-theanine, ami növeli a koncentrációt, az éberséget és a mentális energiát, ugyanakkor megnyugtat és ellazít, csökkenti a stresszt.

Kapcsolódó cikk: Nehezen koncentrálsz? A matcha a megoldás

 

3. EGÉSZSÉGES

A matcha 14-szer több antixodiánst tartalmaz mint az áfonya, ezzel erősen tartja az immunrendszert, megelőzi az öregedést és harcol a szabad gyökök ellen!

Kapcsolódó cikk: A matcha jótékony hatásai

4. LÚGOSÍT ÉS GYORSÍTJA AZ ANYAGCSERÉT

Természetes módon méregtelenít,  gyorsítja az anyagcserét valamint elősegíti a zsírsejtek lebontását is. Könnyen felszívódó rostokat tartalmaz, így hozzájárul a vércukorszint stabilizáláshoz és a megfelelő emésztéshez.

egészséges kávé alteratíva matcha latte zöld tea por

Elolvasnád mások véleményét is a matcha teáról? ITT megteheted. Vagy próbáld ki te is és tapasztald meg fantasztikus hatásait.