4 tipp az anyagcsere gyorsításához

2020.09.01 16:19
4 tipp az anyagcsere gyorsításához

A lassú anyagcserének egyik igencsak szembeötlő tünete, hogy a zsírpárnák egyre inkább szaporodni kezdenek a testeden, különösen deréktájékon, és bárhogyan próbálkozol tenni ellene, minden hasztalannak tűnik.

Ugyanakkor nem ez az egyetlen jel, hanem emellett a vércukorszint ingadozásáért és a püffedtség érzéséért szintén a lassú anyagcsere okolható. A felmerült problémára az anyagcsere gyorsítása a megoldás, ezért mi most adunk néhány tippet, hogy mit tegyél, ha lelassult anyagcserével küzdesz.

Az anyagcsere és az alvás

Az alvásnak nem csak az anyagcsere-gyorsítás miatt van fontos szerepe a szervezet működésében, hanem a jó minőségű és elegendő alvás az egészségre is bizonyítottan pozitívan hat. Ugyanis a túlságosan kevés alvás olyan betegségek kockázatát növeli, mint a cukorbetegség, a szívbetegségek, és az elhízás szintén sok esetben köthető a kevés alváshoz.

Ezen felül az alvás fontos szerepet játszik az anyagcsere működésében is. Egy tanulmány során kimutatták, hogy azoknak, akik csak 4 órákat alszanak éjszakánként, közel 3%-kal csökken az anyagcseréjük. Továbbá a vizsgálat arra is kitért, hogy mi történik akkor, ha az éjszakai alvásból kimaradt órák napközben kerülnek pótlásra. Mivel ilyenkor a szervezet biológiai órája gyakorlatilag felborul, az anyagcsere 8%-kal lassul.

 alvas a gyors anyagcseréért

A többszöri étkezés és a kalóriabevitel fontossága

Sokan úgy próbálnak fogyókúrázni, hogy kihagynak egy-egy étkezést, azonban azzal nem számolnak, hogy ezzel az anyagcsere-folyamataikat is lassítják. Ha pörgésben szeretnéd tartani az anyagcserédet, akkor a napi többszöri (kb. 3-4 óránkénti) étkezés az ideális.

Emellett persze az étel mennyiségére és minőségére sem árt odafigyelni. A túl kevés kalória bevitele miatt, vagyis napi 100 kalória alatt a szervezet védekező üzemmódba kapcsol, ennek hatására pedig csökkenti az anyagcserét. Ellenkező esetben viszont, ha több kalória kerül a szervezetbe, mint amennyire szüksége van, akkor zsír formájában fog lerakódni.

 anyagcsere gyorsítás

A méregtelenítés szerepe az anyagcsere gyorsításában

A feldolgozott étel, a cukros üdítőitalok és a városi rossz levegő is hozzájárul ahhoz, hogy a szervezetben a méreganyagok felhalmozódjanak. Amikor megjelennek az első tünetek, mint például a pattanásos bőr és a folyamatos súlygyarapodás, akkor érdemes elgondolkodnod azon, hogy méregtelenítőkúrát tarts.

Persze a szervezetnek is megvannak a maga méregtelenítő folyamatai, melyeket többek közt a vese és a máj is végez, azonban ezek nem mindig képesek megbirkózni az extrém módon felgyülemlett toxikus anyagokkal, ezért nem árt a külső segítség. 

Ha nem veszed figyelembe a szervezeted e jelzését, akkor a salakosodás könnyen vezethet szív- és érrendszeri betegségekhez, valamint az anyagcsere működését szintén jelentősen befolyásolja a lerakódott salakanyagok mennyisége.

 

Anyagcsere-gyorsítás teával

A zöld teák számos jótékony hatását a szervezetre több kutatással támasztották már alá, az egyik ilyen bizonyított hatása az anyagcsere gyorsításának képessége. Különösen igaz ez akkor, ha nem a hagyományos zöld teát fogyasztod, hanem a matcha teát teszed a mindennapjaid részévé.

A matcha tea nem csupán az anyagcserét gyorsítja, hanem a szervezet zsírégető képességét is felpörgeti, valamint a szervezet napi energiafelhasználását közel négyszeresére képes növelni.

A méregtelenítésben szintén segítségedre lehet ez a szuperital, amit ha szeretnél beszerezni, nézz szét a termékek között és válogass kedvedre!